5 Tips – Mindfulness deel 2

In de vorige blog ging het over mindfulness en hoe je hier als vrouwelijke accountant je voordeel mee kan doen. Deze keer gaat het over hoe je je mindfulness kan vergroten.

Je hoeft daarvoor echt niet dagelijks voor zonsopgang in de natuur de Omlaag Kijkende Hond te doen in je geitenwollensokken. Daarentegen kan elke vrouwelijke accountant met wat kleine aanpassingen een klein beetje mindfulness integreren in haar dagelijkse bezigheden. Hieronder vind je 5 tips waarmee je eenvoudig en praktisch je mindfulness kan vergroten:

1. Rustig wakker worden
Als je ‘s ochtends wakker wordt, spring dan niet meteen je bed uit. Rek je even uit en blijf nog even stil in bed liggen en focus je op je ademhaling. Vaak word je wakker en bedenk je wat je die dag allemaal moet doen. Door die gedachten kunnen er stresshormonen vrij komen in je lichaam. Kies er daarom voor om kalm wakker te worden door de aandacht te leggen op je ademhaling.

2. De eerste hap
Of het nu gaat om ontbijt, een tussendoortje, lunch of avondeten, iedere maaltijd begint met een eerste hap. Kies een maaltijd uit die voor jou het meest praktisch is en waarbij je niet gestoord kunt worden. Sta stil bij die eerste hap die je neemt; concentreer je volledig op de beleving ervan. Wat zie je, wat ruik je, wat voel je in je mond, wat proef je, wat ervaar je bij het kauwen en slikken? Ervaar de eerste hap met al je zintuigen, zonder oordeel. Net zoals de eerste hap zijn ook gebeurtenissen zoals ze zijn.

3. Bewust sporten
Je kunt dit toepassen bij elke sport; fitness, zwemmen, hardlopen, noem maar op. Concentreer je op de work-out  die je nu aan het uitvoeren bent en hou je niet bezig met het eindresultaat of andere zaken in je leven. Focus je heel bewust op de taak die je op dat moment aan het uitvoeren bent en voel de energie die door je lichaam gaat. Op dit moment ben je aan het sporten en hoe meer je hier bewust van bent en blijft hoe beter ook je training. Breng je aandacht naar een bepaald lichaamsdeel en voel wat daar gebeurt, bijvoorbeeld je benen. Voel hoe je voeten contact maken met de grond en hoe je beenspieren zich aanspannen als je bijvoorbeeld omhoog komt tijdens een squat.

4. Tien minuten niksen
Zet je telefoon op vliegtuigstand en stel daarna de wekker van je telefoon in zodat je tien minuten lang ongestoord kunt niksen. Niet lezen, niet praten, niet lopen en niet opruimen. Alleen maar zitten en niets doen. Als je bang bent om gestoord te worden, zoek dan een rustig plekje op kantoor zoals bijvoorbeeld het toilet of de voorraadkast. Als je van plan bent om dit thuis te doen en je hebt kinderen, wacht dan tot ze op bed liggen. Niksen dwingt je om kalm te zijn en van de rust te genieten en na te denken over het bestaan.

5. Wees dankbaar
Probeer je aan het einde van de dag (bijvoorbeeld voordat je gaat slapen) drie dingen voor de geest te halen waarvoor je dankbaar bent. Dat hoeven geen grote dingen te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een fijn gesprek met je partner, de zon die scheen of dat je lekker hebt gesport. Door je te focussen op dankbaarheid, krijgt je meer oog voor wat er wél goed gaat en leer je om blij te zijn met wat er nu is, met wat je hebt en wie je bent.

Succes met de tips en laat even weten of je er iets aan hebt gehad en mindful(ler) bent geworden!

Mocht je behoefte hebben aan meer hulp, dan is het Busy Season programma iets voor jou! De Busy Season Lifestyle is speciaal bedoeld voor vrouwelijke accountants die hulp nodig hebben bij het incasseren van een hoge werkdruk. Het programma begeleidt jou naar een gezonde lifestyle switch en maximaal presteren op zakelijk, persoonlijk en lichamelijk vlak. Met gezonde energie uiteraard!

Volg De Hartslag!

2 thoughts on “5 Tips – Mindfulness deel 2

  1. CAB 토토 사이트 홍보를 해 왔던 총판입니다.
    작년12월부터 총판 수익금 526만원을 못받아서
    이렇게 먹튀 사이트에 글을 올리게 됐습니다,
    홍보를 꾸준히 해 오다가 홍보 방법이 막혀서 사전에 CAB운영진의 양해를 구해서
    7-8개월동안 홍보방법을 찾기위해 홍보를 못했습니다,
    그러다 올해 5월부터 홍보방법을 찾아서 홍보를 하다가
    도메인이 유해 사이트로 떠서 새로운 도메인 셋팅을 해 달라고 부탁드렸더니
    충분히 기다릴만큼 기다렸다고 도메인 셋팅을 안해주더군요,,
    홍보 준비하는 기간동안에 수익금은 500만원이 넘어 있었고,나는 정산금보다
    홍보를 계속하고 싶었는데,
    갑자기 도메인 셋팅을 안해준다고 하니,,,황당하더군요
    그래서 도메인 셋팅 안 해 줄거면 정산금을 정산해 달라고 햇더니
    “6개월반이나 기다려 아무성과가 없어서 정산금을 못주겟다네요,,
    그래도 5월에는 많지는 않지만 10여명정도 가입이 있었고,이제 어느정도 효과를 볼려고
    하는데
    정산금 주기 싫어서 같이 일을 못하겟다고 하니,,,이게 먹튀가 아니고 뭔가요?
    내가 이렇게 글을 올리는것도 사전에 CAB운영진에 미리 얘기를 드렸고,마음대로 하라고 하면서
    관리자 비번과 텔레그램까지 차단했고,CAB 사이트에 자세히 알아보니,일반 유저 먹튀도 여러건 발견되어
    이대로 나두면 안되겠다는 생각이 들어 이렇게 글을 올립니다.
    일단 저와 제가 아는 동생이 CAB에서 놀았던 입금 계좌를 경찰에 아는분한테 제출을 할겁니다.
    지금 CAB을 이용하고 계신분이나 이용하실분들은 나중에 통장 계좌가 노출되어 경찰 조사를 받는일이
    없도록 CAB토토사이트 이용을 자제해 주시기 바랍니다,
    그리고 CAB토토 사이트도 상황이 복잡해지면 일반유저 먹튀도 예상되니까,
    가능하면 다른 사이트 이용을 부탁드립니다!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.