Word in 5 stappen een Fit Girl (of Fit Mom)…

IMG_1635
Soms weet je even niet hoe je moet beginnen of hoe je verder moet. Je wil gezond en fit zijn maar het zit je allemaal niet mee. Hieronder 5 tips waarmee je een aardig eind komt om Fit Girl van de week te worden:

 

#1: PLAN JE WORKOUTS VOOR DE KOMENDE 7 DAGEN – NU!

Plan je trainingen in op je kalender of agenda en zorg ervoor dat je hierin geen concessies maakt. Als het lukt, probeer dan te trainen voordat je aan je dagelijkse werkzaamheden en verplichtingen begint. Het plannen van je workouts is cruciaal voor een fitte levensstijl.

#2: TROMMEL JE BFF OP OM SAMEN TE SPORTEN

Creëer voor jezelf verschillende vormen van verantwoording die je af moet leggen, in de vorm van een BFF bijvoorbeeld. Dit zal je erbij helpen om het traject af te maken, zelfs op de dagen dat je er geen zin in hebt. Uit onderzoek is aangetoond dat vrouwen die een trainingstraject volgen met een ‘buddy’ meer kans hebben op slagen. Zijn jouw vriendinnen niet in de mogelijkheid om met je mee te gaan? Het gebruik van een app voldoet ook als BFF 😉

#3: KONDIG JE DOEL VOOR DE KOMENDE 7 DAGEN PUBLIEKELIJK AAN

Wanneer je jouw doel bekend maakt (op Facebook bijvoorbeeld), vertel je eigenlijk aan de hele wereld dat je erin zal slagen! Als je iets echt wil, kondig het dan ‘en public’ aan. Hierdoor moet je (nog meer!) verantwoording afleggen en neemt de sociale druk toe. Klinkt misschien eng, maar zorgt er wel voor dat je resultaat gaat halen.

#4: ZUIVER JE KOELKAST, VOORRAADKAST EN KEUKENKASTJES VAN ONGEZOND VOEDSEL

Als je het niet in huis hebt, kun je het ook niet opeten! Een van de grootste problemen van het overstappen naar een gezonde levensstijl is de verleiding van ongezonde snacks. Doneer het aan de voedselbank of voer het aan de varkens maar zorg dat je het uit huis haalt! Out of sight, out of mind…

#5: VRAAG JE FAMILIE EN VRIENDEN OF ZE JE VERANTWOORDELIJK HOUDEN

Als Fitmom weet ik hoe moeilijk het is om gezond te eten terwijl iedereen thuis zijn eigen ding doet (en vooral eet). Vraag daarom om steun van je familie. Laat ze weten wat je doel is en waarmee ze je kunnen helpen en wat je moeilijk vindt. Vertel over de voordelen van een gezonde levensstijl. Als je kinderen hebt, adviseer ik je om de nadruk te leggen op gezondheid en niet zozeer te spreken over afvallen of gewicht. Kinderen nemen het beeld over dat wij van onszelf hebben, spreek daarom altijd positief en liefdevol over jezelf.

Okee fitties, nu kan niets je nog tegenhouden! Misschien is niet elke stap voor jou weggelegd en pas je liever het een en ander aan. Doe dat maar ga ervoor en laat me hieronder weten hoe het is gegaan. Succes! Toch hulp nodig met voeding of training? Klik hier!

 

 

 

Volg De Hartslag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *