De ‘Eet Je Fit’ Race

DSC_1030

De zomer komt eraan. Dat is genoeg reden voor de meeste doorgaans-niet-zo-fitte chickies om in paniek te raken omdat je dan minder kleren aan moet. Minder kleren betekent meer zichtbare lichaamsdelen. En daar kun je je soms best onzeker over voelen. Vroeger liep ik hartje zomer het liefst in een lange broek, tenzij het echt niet anders kon. Ik schaamde me voor mijn botoes en asser bezaaid met cellulitis, striae en vet. Best warm als je tijdens een gezellig dagje Nederlands hittegolven in je spijkerbroek en lange mouwen rondloopt…

Boutgehalte

Tegenwoordig is mijn boutgehalte fors gestegen en trek ik rustig een kort rokje aan. Als het je niet aanstaat wat je ziet, kijk je maar lekker de andere kant op want ik heb bout. Stoer hè? Er zijn veel dames wiens boutgehalte nog niet op mijn level is. Die dames gaan spontaan aan een crashdieet, hongeren zichzelf uit of gaan sporten als een malle met plastic folie om hun middel. Alles om straks appetijtelijk voor de dag te komen op de Costa Del Weet Ik Het. Maar is het echt effectief om dit soort laatste redmiddelen in te zetten? Is het gezond om dat te doen? En is het resultaat blijvend?

Schone pamper

Met een crashdieet neem je extreem weinig calorieën in en voorzie je het lichaam niet van de voedingsstoffen die het nodig heeft. Je zult best wat kilo’s kwijtraken, maar dit gewichtsverlies bestaat voornamelijk uit spiermassa, vocht en slechts een klein beetje vet. Plastic folie om je buik tijdens het sporten gaat er ook niet voor zorgen dat je meer vet verliest. Het zorgt er wel voor dat je ontzettend veel gaat zweten. En dat je klinkt als een peuter die net een schone pamper heeft gehad de kamer rond rent zonder broek. Het zweten wordt vaak geassocieerd met vetverbranding maar het gewicht dat je verliest na de training is puur vocht!

Stoer bloggen

Dat ik zo stoer blog over mijn boutgehalte heeft er voor een gedeelte mee te maken dat ik aan krachttraining doe. Een getraind been ziet er toch echt tien keer beter uit dan een slap been, ook al heeft dat been littekens en oneffenheden. Daarnaast eet ik veel gezonder dan vroeger en voeding bepaalt nu eenmaal voor 80% in welke shape het lichaam verkeert. Training is hartstikke belangrijk, maar je kunt nooit een slecht eetpatroon compenseren met training. Als je er strakker en slanker uit wil zien, zul je dus je voeding moeten aanpassen.

Geen black magic

Geen black magic, rocket science of wonderpil. Diep van binnen weet je eigenlijk allang dat de oplossing om een killerbody te krijgen ligt bij een gezond, verantwoord en gebalanceerd voedingsplan. Dat je misschien niet weet hoe je dat moet doen is niet erg, daar kan ik je bij helpen. Misschien weet je allang hoe je gezond moet eten, maar heb je toch hulp nodig bij het maken van de juiste keuzes omdat het je niet lukt. Dan raad ik je aan om mee te doen met de ‘Eet Je Fit’ Race!

Gratis informatieavond

Nieuwsgierig geworden? Kom langs op dinsdag 9 mei om 19.00 uur bij Tribes Wilhelminatoren in Rotterdam voor de gratis informatieavond over gezonde voeding en lifestyle. Dan zal ik je alles vertellen over wat de ‘Eet Je Fit’ Race inhoudt.

Volg De Hartslag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *