Vrouw, ik hou van jou!

IMG_9655
De kinderen liggen eindelijk in bed. Nu snel de keuken opruimen en vlees en brood uit de vriezer halen voor morgen. Daarna een was draaien zodat wanneer ik terug ben van de sportschool die kleren de droger in kunnen en ik de gymkleding voor m’n jongen alvast kan inpakken voordat ik naar bed ga. Als ik straks thuis ben, moet ik mijn moeder terugbellen en vragen of onze afspraak OH SHIT! Ik zou vandaag een offerte mailen naar die school, helemaal vergeten. Dat eerst doen dan maar. Pfffft…..

 

Niet helemaal 100

Heb jij dat ook? Je gaat door op de automatische piloot en kan wel huilen van ellende omdat er geen eind aan lijkt te komen. De kinderen, je man, het huishouden, je werk, je familie, je vriendinnen, je administratie, de boodschappen, noem maar op. Alles en iedereen wil je tijd en aandacht. En alles en iedereen krijgt ook je tijd en aandacht. Maar hoe zit het met die hot mama in kwestie (JIJ ZELF!) die het hardst tijd en aandacht nodig heeft? Die wordt vaak op de laatste plaats gezet. Je bent toch eigenlijk niet helemaal 100 als je jezelf niet op de eerste plaats zet of zelfs overslaat?

564

 

Ben mezelf kwijt

Helaas komt dit vaak voor bij vrouwen. Het is soms zo erg dat je op een gegeven moment niet meer weet wie je bent en wat je wel of niet wilt. Je bent jezelf dan kwijt. Natuurlijk ben je niet echt ‘kwijt’ zoals Hans en Grietje in het bos, want fysiek gezien ben je er natuurlijk nog. Alleen volg je jouw gevoel niet meer en doe je dingen omdat je ze moet doen of omdat het van je verwacht wordt. Je raakt steeds meer verwijderd van jouw passies en jouw ambities. Op een gegeven moment ga je als een zombie door het leven en vaak zie je er ook zo uit. Dat kun je heel lang volhouden met een nep glimlach waarvoor je ongetwijfeld een Oscar verdient, maar je leven wordt er zo niet leuker op. Je bent snel geïrriteerd, hebt weinig energie en eigenlijk is alles al te veel.

 

 Hou van jezelf zoals je ook van een ander zou houden

 

Ik hou van mij

Ik roep alle vrouwen PER DIRECT op om hiermee te stoppen. Stop met het doen van dingen voor anderen alsof je een robot bent zonder dat je tijd voor jezelf neemt. Ladies: hervind jezelf en je vrouwelijke kracht die je al die tijd hebt genegeerd en onderdrukt! Zorg voor jezelf zoals je ook voor een ander zou zorgen. Hou van jezelf zoals je ook van een ander zou houden. Als dat betekent dat jij elke dag de badkamerdeur een kwartier op slot doet en de kinderen het huis laat afbreken omdat je rustig wil douchen en aankleden: SO BE IT! Als dat betekent dat jij nu iets gaat drinken met de meiden terwijl het huis nodig gedweild moet worden en er een Mount Everest aan vuile was ligt: JAMMER DAN! Morgen is weer een dag. Nu goed voor jezelf zorgen omdat je dat nodig hebt en verdient betekent dat jij je goed gaat voelen. Als jij je goed voelt, kun je ook goed of misschien zelfs beter voor die anderen zorgen en doen wat je moet doen.

 

Trap in je ballen

Iedereen die mij kent weet dat ik een groot fan ben van het vrouwelijk geslacht. Je zou me eigenlijk kunnen beschouwen als een feminist. Wij vrouwen zijn de hoeksteen van de samenleving. Zonder ons was er niet eens een samenleving. Kom aan één van mijn zusters en ik trap in je ballen! Hoeveel vrouwen zijn er niet van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat in de weer? Op een dag nemen ze soms wel 5 verschillende rollen aan: zorgzame moeder, ijverige werknemer, sexy echtgenoot, begripvolle dochter, gezellige vriendin, fitmom. Ik  vind dat we daar niet genoeg erkenning voor krijgen. Nu ik dit tik, lijkt het net of ik het over een superhero heb en weet je, eigenlijk zijn wij vrouwen ook superheros. Door elkaar te empoweren en onze krachten te bundelen worden wij vrouwen nog krachtiger. Zo krachtig dat we de wereld binnenkort zullen overnemen ghe ghe ghe. Okay, dat is een beetje overdreven maar onderschat de kracht van een groep vrouwen niet. Haal daarom nooit een andere vrouw neer want je weet niet waar ze vandaan komt en wat ze heeft meegemaakt, misschien wel hetzelfde als jou!

behind-every-successful-woman-590x590

 

Ladies Only

Mensen vragen mij vaak waarom ik alleen met vrouwen werk. Het is niet dat ik bang ben voor mannen of dat ik ze niet aankan. Oh nee hoor, het heeft met hele andere redenen te maken. Allereerst ben ik zelf een vrouw. Dat betekent dat ik begrijp hoe een vrouwenlichaam werkt en nog veel belangrijker: hoe een vrouwengeest werkt (nou ja, voor 90% dan want soms begrijp ik mezelf niet eens). Wanneer je de hele dag in bed wil liggen huilen met Kinderbueno’s om je heen, I can relate tot that. Ten tweede zijn vrouwen hartstikke leuk en zijn het supersterke prachtige wezens. Ik hou van ze en in een perfecte wereld kletsen we honderduit, geven we elkaar complimenten en creëren we de mooiste dingen. Dat allemaal zonder mannen want die zijn overbodig. Ehm, behalve wanneer ik ’s avonds in bed lekker tegen De Man aankruip en in heerlijk in slaap val… dan niet…

 

Busy Season is gelukkig voorbij!

Lange dagen, hoge werkdruk en stress tijdens Busy Season kan er aardig inhakken. Daardoor wordt het een uitdaging wordt om fysiek en mentaal fit te blijven. Het is daarom belangrijk om na afloop te evalueren en waar nodig verbeteringen aan te brengen. Hoe zit dat met jou? Ga je volgend Busy Season op dezelfde voet verder of stel je jezelf als hoogste prioriteit? Speciaal voor de vrouwelijke accountant die wil presteren zonder zichzelf te kort te doen hebben wij de Busy Season Lifestyle ontwikkeld. 
 
Meer info

 

 

 

 

Waarom duurt het zo lang?

IMG_8370
Er was eens een girl. Ze besloot om Fitgirl te worden. Ze at een paar stronken broccoli en deed wel 7 tellen lang de plank. De volgende ochtend werd ze wakker en keek ze in de spiegel. Ze zag dat ze het lichaam had waarvan ze altijd al had gedroomd; een platte buik, strakke benen en volle ronde billen. Ze trok haar allerkleinste bikini aan, jogde naar het strand en leefde nog lang en gelukkig.

 

Transformation Tuesday

Yeah right! Ik hoop dat iedereen die dit leest begrijpt dat bovenstaande alinea fictief is en dus niet gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Het is namelijk geen kwestie van even snel een paar keer de sportschool in en tadaa, je hebt een lichaam wat je op Instagram kan posten met een Transformation Tuesday hashtag. Nee ladies, veranderingen in je lichaam hebben tijd nodig en geduld is een schone zaak. Hoe vaak ik dat wel niet zeg… Tegen mijn klanten, maar ook tegen mezelf. Dat overtollig vet rondom je buik is er niet ineens bijgekomen dus verwacht ook niet dat het ineens zal verdwijnen. Tenzij je overgaat naar plastische chirurgie maar dat raad ik niemand aan.

 

Buik moet weg!

Veel dames zijn alleen gefocust op het lange termijn doel (ik wil 7 kilo afvallen, ik wil rondere billen, mijn buik moet weg) waardoor ze hun kleine doelen (lees: successen) niet erkennen en gedemotiveerd raken. Het feit dat je vetpercentage 0,5 % is gedaald brengt je een stapje dichterbij naar die 4% die je uiteindelijk kwijt moet raken om die buikspieren zichtbaarder te maken. Als je het gevoel hebt dat het allemaal zo langzaam gaat en jouw harde werk weinig resultaat boekt, realiseer je dan dat fitnessdoelen vaak een lang proces nodig hebben. Kijk naar de resultaten die je behaalt op korte termijn en laat dit een motivatie zijn om steeds verder naar je lange termijn doel toe te werken.

 

Hier en nu

In plaats van te klagen over hoe langzaam het gaat, kun je liever kritisch naar je inzet kijken en jezelf afvragen op welke punten je jezelf kan verbeteren. Ben je consequent bezig met je voeding en je training? Neem je genoeg rust en slaap je voldoende? Bekijk per moment wat je NU kunt doen om je doel te bereiken. Nu zijn er natuurlijk ook dames die al supergoed bezig zijn en zich 100% inzetten. Ook voor jou geldt: geef je lichaam de tijd. Hoe snel je resultaat boekt hangt er helemaal van af waar je vandaan komt en wat voor resultaat je wilt behalen. Los van de significante verschillen (ja, ik gebruik nu even wasmiddelreclametermen) merk je natuurlijk ook verschil in je energielevel, je kracht, je lichaamshouding en je zelfvertrouwen. Ontzettend positief natuurlijk voor de innerlijke vrouw in jou, maar ik begrijp ook heus wel dat je zo snel mogelijk wilt dat je zomerjurkje weer als gegoten zit. Helaas werkt het nu eenmaal niet zo.

when-someone-has-been-lifting-for-a-week-gymaholic-andtells-16602320

 

Snel resultaat

Je lichaam heeft tijd nodig om dat vetlaagje kwijt te raken en al helemaal om die bilspieren sterker te maken en te vergroten. Gun je lichaam deze tijd dan ook! Hoe snel je resultaat ziet, kan voor iedereen anders zijn en hangt af van een aantal factoren:

  • Je huidige algehele fitheid. Als je momenteel een vetpercentage van 49% hebt en jouw doel is een blokjesbuik dan kun je daar gerust minimaal een jaar voor ‘inplannen’.
  • De doelen die je wilt bereiken. Zie hierboven.
  • Een voedingsschema afgestemd op jouw lichaam, jouw activiteiten en jouw doelen. Ieder lichaam is anders en werkt op een andere manier. Het heeft daarom geen zin om het voedingsschema van de zus van je buurvrouw van je oud-collega en daar weer de hond van te gebruiken. Klik hier voor meer info over een op maat gemaakt voedingsschema.
  • Een trainingsschema afgestemd op jouw lichaam, jouw activiteiten en jouw doelen. Als je nog nooit hebt gesport, overal heengaat met de auto, altijd de lift pakt naar je flatwoning op de eerste verdieping en ineens begint met Insanity, is er een grote kans dat je het niet lang vol houdt of lichamelijke klachten krijgt. Kies er daarom voor een trainingsschema te gebruiken dat bij jouw niveau past.
  • Je inzet. Hard work pays off. I rest my case.

Heb je hulp nodig bij het worden van een Fitte Vrouw? Neem dan hier contact met me op.

I f**cked up. What now? 8 tips tegen vreetbuien

IMG_0721
Mijn man komt binnen en kijkt naar de foliewikkels op mijn bureau. Zonet zaten die foliewikkels nog om de chocoladebooty van een mannetjespaashaas die ik voor de kinderen heb gekocht. Hij kijkt me aan en schiet in de lach. Ik lach terug als een Fitmom met kiespijn. Heb ik nu echt zojuist een hele chocolade paashaas opgegeten? Ik vind die chocolade niet eens lekker! Dat terwijl ik deze week zo goed bezig was. Shit, mijn voornemen om vandaag heel fit en gezond te doen omdat ik strakker wil worden is nu al naar de knoppen en het is pas 10.40 uur. Zal ik gewoon de hele dag eten waar ik zin in heb? Het is toch al verpest. Ik kan ovenfriet maken of even naar de buurtwinkel lopen voor koekjes en er is natuurlijk ook nog een vrouwtjespaashaas in huis….

Sabotage

Eén keer per maand gedurende een aantal dagen saboteer ik mezelf. Jawel, de Fitmom die 24/7 predikt over de voordelen van gezond eten geeft haar dierlijke instinct de regie en laat zich willoos meevoeren met de drang om allerlei ongezonde dingen naar binnen te stouwen. ‘De drang’ wordt negen van de tien keer veroorzaakt door mijn opkomende menstruatie want PMS is helaas LIFE en ik ben een emotie-eter. Combineer dat met weinig slaap, een hoge werkdruk en joelende kinderen om je heen en je hebt een f**cked up moment. Zulke momenten zijn net als vicieuze cirkels. Van mijn ongeplande consumptie word ik niet blij en niet strakker en als ik niet strakker word, word ik daar niet blij van en ga ik nog meer ongepland consumeren. Hierdoor ervaar ik nog steeds het niet blije gevoel wat over slaat in een f**cked up gevoel omdat ik niet strakker ben en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Any lucky women?

Geen idee waar ik het over heb? You lucky woman, klik snel verder naar Zalando en bestel een nieuwe bikini want het leven lacht je toe. Komt het bovenstaande scenario je echter bekend voor? Gooi dan niet gelijk de handdoek in de ring want ik heb een aantal tips voor je waarmee je de dag nog kunt redden. Als je ’s avonds in je bed ligt, lig je toch net iets lekkerder wanneer je één fucked up moment hebt gehad in plaats van veertien.

8 tips tegen vreetbuien

  1. Accepteer en relativeer

So you f**cked up. Sluit je ogen, adem heel diep in door je neus, hou de zuurstof even vast in je longen en blaas vervolgens rustig uit door je mond. Terwijl je uitblaast, blaas je alle ellende van je af. Herhaal indien nodig. Straf jezelf niet met negatieve gedachten, de wereld vergaat niet omdat je chocolade, chips, koekjes of wat dan ook hebt gegeten. Accepteer het en move on. Je levensgeluk wordt niet bepaald door die ene keer dat je over de schreef bent gegaan.

  1. Geen excuus

Cheat-Day-620x465Gebruik je culinaire uitstapje niet als een excuus om je helemaal vol te vreten met alles waar je zin in hebt. Hou je voor de rest van de dag aan gezonde voeding of aan je eetschema. Probeer ook niet te ‘compenseren’ door minder of helemaal niet te eten. Dit kan ervoor zorgen dat je juist meer gaat eten omdat je trek hebt of dat je je wéér vergrijpt aan een ongeplande consumptie. Dat zou pas f**cked up zijn! Probeer dus je normale eetritme vast te houden.

  1. Homies en BFF’s

Als je bang bent dat je straks toch die roze koek opeet terwijl er eigenlijk een groene smoothie en gestoomde witvis op het menu staan, schakel dan je homie of je BFF in. Als die persoon het beste met je voor heeft, zal hij/zij de tough love implementeren en je wijzen op de doelen die je voor ogen hebt en de voordelen van een groene smoothie en witvis. Je kunt natuurlijk ook de Ladies Only Trainer inschakelen die precies weet waar je tegenaan loopt.

  1. Zoek afleiding

Vouw de was op, maak een tekening, of speel een potje Candy Crush maar doe IETS om je aandacht te verleggen van die roze koek. Vaak wordt de drang na 15 tot 20 minuten veel minder en kun je jouw cravings prima de baas.

  1. Drink water IMG_7705

Soms denk je dat je trek hebt maar in werkelijkheid heb je dorst. Je lichaam verwart dorst en trek vaak met elkaar. Drink daarom een groot glas water als je trek krijgt in iets te eten en ook nu zal de drang na 15 tot 20 minuten veel minder zijn en kan je jouw cravings prima de baas.

  1. Genoeg slaap

Weinig slapen vergroot het risico op overgewicht en maakt het moeilijker om af te vallen. Als je niet genoeg slaapt, heb je meer behoefte aan koolhydraten en suikers en grijp je eerder naar een (ongezonde) snack. Daarnaast ben je sneller geneigd eten te koppelen aan emoties (OMG dat ben ik!). Je eetlust wordt dus beïnvloed door de hoeveelheid slaap die je krijgt. Hoeveel slaap je nodig hebt, verschilt per persoon maar ga uit van een minimum van 6,5 uur per nacht.

  1. Moment of spirit

Realiseer je dat de keuzes die je nu maakt misschien niet direct merkbaar zijn, maar dat je de vruchten ervan later plukt. Je werkt toe naar je doel en dat doe je door consequent iedere dag opnieuw gezonde keuzes te maken. Oók wanneer je je liever als een alleseter gedraagt. Dus kies nu voor die saaie salade in plaats van een spannende Quarter Pounder met kaas en investeer in lange termijnresultaten.

  1. Het moet leuk blijven

Het is leuk om Een Fitte Vrouw te zijn en het moet ook leuk blijven. Schrap daarom niet alles van je menu en reserveer wat ruimte en calorieën in je fitte levensstijl om hier en daar te smokkelen. Ben je dol op een koffie verkeerd met slagroom en een groot stuk boterkoek erbij? Vrouw, doe je ding en neem bijvoorbeeld één keer in de week lekker een koffie verkeerd met slagroom en een groot stuk boterkoek erbij! Zo blijft het leuk en hou je het langer vol.

 

Workout voor thuis

Toch van God los gegaan omdat je je hebt overgegeven aan je cravings? Troost jezelf met de gedachte dat je een mens bent en fouten mag maken. Zorg er in ieder geval voor dat je wat van die f**cked up calorieën verbrand met bijvoorbeeld deze workouts die je gewoon thuis kunt doen:

Thuisworkout 1

Thuisworkout 2

Als je dan toch op YouTube bent, vergeet niet om te liken, een berichtje achter te laten en je op mijn kanaal te abonneren voor nóg meer workouts.